Reprezentanţii ASSAI (Asociaţiei Societăţilor de Service Auto din România) le recomandă cumpărătorilor de autoturisme second hand să verifice vehiculele prin intermediul diagnozei computerizate, mai exact a unui tester. O astfel de procedură poate fi realizată printr-o simplă vizită la un service auto şi poate să identifice eventualele probleme ascunse ale maşinii. Diagnoza computerizată nu poate fi realizată însă decât în cazul maşinilor noi ce sunt echipate cu un calculator de bord.
Persoanele care nu au specializare în domeniu şi care nu au acces la aparatura dintr-un service trebuie să fie atente la următoarele elemente:
- cartea de revizii a maşinii – aici se găsesc informaţii cu privire la istoricul intervenţiilor tehnice asupra autoturismului
- elementele optice ale maşinii – în cazul maşinilor cu mulţi kilometri reali la bord proiectoarele de ceaţă sunt mătuite, iar sticla farului este sablată
- uzura elementelor interioare – cum ar fi volanul, schimbătorul de viteze sau scaunele
- uzura chederului
- jocul balamalelor uşilor – un astfel de defect apare în cazul maşinilor care au parcurs circa 150.000 – 200.000 de kilometri
- zgârieturi ale şuruburilor motorului – un astfel de defect semnalează faptul că asupra motorului au avut loc intervenţii
- culoarea furtunurilor din compartimentul motor – deşi iniţial ele sunt mate, după un număr semnificativ de kilometri acestea devin lucioase
- anul de fabricaţie (DOT) al anvelopelor trebuie să fie acelaşi cu cel al maşinii – lucru valabil în cazul autoturismelor care au parcurs până la 60.000 de kilometri.
- roata de rezervă trebuie să fie identică cu cea de pe maşină
- starea părţilor din aluminiu ale motorului – deşi ele sunt iniţial lucioase, după mai mulţi kilometri parcurşi cu automobilul ele devin mate.
Mai multe informaţii pe www.gândul.info